Home Grasimi saturate
Grasimi saturate
Grasimi saturate daunatoare organismului PDF Imprimare Email
Grasimi saturate
Scris de madalina   
Joi, 23 Septembrie 2010 13:03
Cand un nutritionist va recomanda sa renuntati la grasimi saturate, la alimentele care contin astfel de grasimi, trebuie sa stiti ca se refera la grasimile provenite de la animale.


De ce trebuie sa renuntam la grasimi saturate?
In primul rand pentru ca acestea provoaca riscul aparitiei bolilor de inima si duc la cresterea excesiva a colesterolului. Nutritionistii din intreaga lume recomanda clientilor sai sa renunte pe cat posibil la grasimi saturate si sa le inlocuiasca cu carne slaba si produse cu un continut mic de grasimi, cum sunt lactatele. Alimentele care contin grasimi saturate sunt: carnea grasa, laptele in cantitati mari, branza, untul, pielea de la pui, inghetata, etc.


Carnea de peste este un inlocuitor excenlent al alimentelor cu un continut ridicat de grasimi saturate. Preparatele gatite la cuptor, cele coapte, uleiul si mesele vegetariene indeplinesc acelasi rol. Cele mai periculoase s-au dovedit a fi grasimile transformate, adica grasimi saturate preparate. Multi producatori de alimente folosesc o strategie de marketing „falsa”: inscriu pe etichetele produselor mentiunea „fara grasimi transformate” desi in realitate nu este deloc asa. Si aceste produse au un continut caloric ridicat, periculos pentru persoanele care isi doresc un regim de viata sanatos.


Inlocuiti alimentele ce contin grasimi saturate cu cele cu un continut in limitele normale de grasimi sanatoase, adica mono-nesaturate. Acestea, in comparatie cu grasimile normale, reduc riscul de aparitie al bolilor cardio-vasculare si scad colesterolul. Grasimi mono-nesaturate gasim in: migdale, ulei de masline, alune, unt de arahide, avocado, etc. O recomandare puternica din partea nutritionistilor este un consum mai des de ulei de masline, mai ales in salate. Legumele vor ramane la fel de gustoase si cu siguranta va veti indragosti de faimosul ulei de masline. Uleiul de masline este un aliment sanatos, cu implicatii nu numai legate de digestie ci si de frumusete.


Grasimile Omega 3 sunt un tip de grasimi poli-nesaturate si au un efect benefic in bolile precum artrita si bolile de inima. Este recomandat consumul de alimente bogate in grasimi Omega 3 de doua ori pe saptamana. Le gasiti in somon, maioneza, nuci si mai ales in uleiurile vegetale.


Consumul de grasimi saturate dauneaza sanatatii dar mai ales siluetei, fiind un motiv esential pentru care majoritatea doamnelor sunt preocupate sa le excluda din regimul lor de hrana.
 


Sondaje

Iti place acest site?
 

Vizitatori Online

Avem 1 vizitator online

Adauga la retele sociale

Facebook Twitter Digg Delicious Stumbleupon RSS Feed 

Joomla 1.5 Templates by JoomlaShine.com